مطالب و مقالات

روغن زیتون کبرام و آلزایمر

محققانی از دانشگاه تمپل و دانشگاه ساپینزای رم در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله‌ی Annals of Clinical and Translational Neurology منتشر شده است نشان داده‌اند که مصرف روزانه‌ی روغن زیتون که جزئی اصلی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای را تشکیل می‌دهد از توانایی یادگیری و حافظه محافظت کرده و از شکل‌گیری پلاک‌های آمیلوئید بتا و کلافه‌های نوروفیبریلاری در مغز که نشانه‌های بیماری آلزامیر هستند جلوگیری می‌کند.
 
1396/07/07[ ادامه ... ][نمایش : 1164]

روغن زیتون فرابکر

روغن زیتون فرابکر خالص‌ترین و پرخاصیت‌ترین نوع روغن زیتون می‌‌باشد که دارای مواد مغذی فراوان و فواید متعدد می‌باشد.
1396/06/27[ ادامه ... ][نمایش : 1183]

خواص روغن زیتون

زیتون میوه ای بهشتی است که هم در پزشکی مدرن و هم در طب سنتی و روایات دینی ما بر خواص فراوان آن تاکید شده است. بسیاری از افراد زیتون را به شکل میوه آن مصرف می کنند یا از روغن آن بهره می گیرند. به لحاظ درمانی نیز غالبا تاکید بر استفاده از روغن زیتون در درمان بیماری هاست. در مقاله «خواص روغن زیتون – ۲۰ خاصیت روغن زیتون برای سلامتی» به بررسی جامع خواص روغن زیتون از لحاظ درمانی و پیشگیری از بیماری ها می پردازیم.

1396/06/27[ ادامه ... ][نمایش : 1265]

روغن زیتون - تاریخچه و منشا آن

زیتون درختچه ایست به ارتفاع تقریبا سه متر ، ولی هنگامی که در شرایط مساعد پرورش می یابد ارتفاع آن حدود 12 متر و قطر تنه اش به 3متر می رسد . چوب درخت زیتون بسیار سخت و مقاوم است . رنگ آن زرد است که خطوط قهوه ای رنگ درآن وجود دارد . از چوب زیتون برای تهیه اشیا چوبی ظریف استفاده می شود.

1396/06/27[ ادامه ... ][نمایش : 857]
تمامی حقوق این سایت متعلق به Cobram می باشد .